Daca in 1947 Christian Dior a revolutionat silueta feminina introducand in garderoba femeilor stilul New Look, in 1953 avea un singur gand : “ sa imbrac zambetul femeilor intr-un rosu special” .
Stralucind deja de 15 ani pe scena pariziana Christian Dior face in acel an o miscare strategica de completare a unui TOTAL LOOK Dior. Lanseaza astfel linia de rujuri Rouge Dior (8 nuante inspirate de culorile celor mai apreciate materiale ale sale, intr-un etui in forma de obelisc). Rujul avea sa intregeasca trioul feminitatii supreme: umeri marcati, talie accentuata si rochii ample. Si-a dorit, cu lansarea rujului, ramas pana astazi beauty icon al casei Dior, sa puna in evidenta zambetul femeilor cu o culoare ce evoca in aceeasi masura putere, senzualitate si eleganta. L-a imaginat ca pe un mic obiect de arta la purtator.
Imediat, muzele creatorului precum si cele mai importante actrite americane si-au insusit rujul rosu Dior facandu-l alegerea standard a vedetelor, aliatul frumusetii si suprematiei lor. Textura sa voluptoasa, culoarea puternica si stralucitoare si eleganta pariziana cu care se “invesmantau” purtatoarele celei mai accesibile “piese Dior” l-au transformat in accesoriul feminitatii absolute.
Toata lumea s-a indragostit de nuanta 9 – un rosu intens, stralucitor si vibrant, care a primit ulterior denumirea de 99, ulterior devenind celebrul ROUGE Dior No. 999. “Acest rosu foarte puternic este o culoare plina de energie si vibratie buna. Este culoarea vietii. O iubesc si cred ca se potriveste tuturor femeilor, indiferent de nuanta pielii” Christian Dior – 1954
Bette Davis l-a purtat pe toata durata filmarilor la All About Eve iar Marlene Dietrich si-a riscat aparitia in filmul lui Alfred Hitchcock (ce considera rujul rosu al actritei incompatibil cu personajul sau din Stage Fright) rostind celebrul: “No Dior? No Dietrich!”
De-a lungul timpului designul etui-ului capata forme specifice perioadelor traversate, devenind emblematice pentru stilul epocii: in 1955 tubul se simplifica dar isi pastreaza atingerea aurie; in 1987 primeste un finisaj din lac si o nuanta intensa de azur; in 2005 este epurat si „matlasat” lasand locul in 2013 modelului pe are il cunoastem azi.
Trecand peste vremuri si timpuri Rouge Dior si-a capatat locul de seama (in fata parfumurilor Poison sau J’Adore si mult inaintea embelmaticelor genti Dior Bar Bag sau Lady Dior) in istoria frumusetii, fiind si astazi un simbol contemporan al elegantei si puterii feminitatii. Madonna l-a ales la filmarile pentru Vogue, Monica Bellucci si l-a asumat ca semnatura stilistica personala, acelasi lucru facand cu legendarul Rouge Dior No. 999, Natalie Portman, vedeta filmului Lebada Neagra (Black Swan). Marion Cotillard, noua “chou-chou” a francezilor este si ea No 999 Adicted.
Azi, Rouge Dior se declina cromatic in 32 nuante stralucitoare si mate de la nude la roz, fucsia sau burgund si pana la rosu ardent si este rujul preferat a milioane de femei din intreaga lume. Femei a caror viata este plina de actiune, de momete pline si deosebite, femei imprevizibile, rebele, indraznete si versatile care gliseaza usor intre un rosu glamour si un roz inocent ori isi asuma un burgund gurmand ori un nude invizibil. Femei care isi traiesc emotiile si momentele plenar si nu se feresc sa isi asume cu feminitate infinita gestul de a-si reimprospata rujul atunci cand considera potrivit
Rouge DIOR a ramas pentru 63 de buni si frumosi ani simbolul feminitatii absolute, a pasiunii, puterii si a frumusetii atemporale. Monsieur Dior a oferit femeilor ceea ce doreau: putin curaj. Si de atunci ele au cucerit lumea!