22 Martie: Cream Lip Stain MADE IN SEPHORA in nuanta Always Red 01
In machiaj, satisfactia vine intotdeauna la final. Iar daca rujul pe care il alegi iti invaluie buzele intr-o crema fina ce aproape imediat imbraca buzele intr-o delicata acoperire de catifea, este exact ceea ce ai nevoie pentru un final glamour.
Velvet Effect este rasfatul pe care il ofera buzelor liniile MATTE LIPS de la Made in Sephora si in special varianta Cream Lip Stain. Este delicata, glizeaza usor si , are un pigment deosebit de intens. Este un cream-lip-stain cu efect mat de lunga durata si o formula de maxim confort care pastreaza buzele rasfatate si perfect protejate.
Nuanta de rosu este calda si prietenoasa si sustine tonurile deschise si calde. Tonurilor neutre le intensifica lumina si le indulceste aura. Consistenta este densa si chiar daca are o alunecare usoara, umple uniform ridurile buzelor. Creaza un contur ferm si bine determinat si nu difuzeaza pentru o perioada lunga de timp.
ELENA CARAGIANI- STOENESCU
Elena Caragiani-Stoenescu s-a născut in 1887 în Tecuci in familia medicului de origine macedoneana Alexandru Caragiani. Frumoasa Elena a marcat istoria secolului XX nu dor prin pozitia de prima femeie aviator din România si si prin aceea a jurnalistului care a realizat primele reportaje de razboi din avion
Si-a susţinut lucrarea de licenţă în Ştiinţe Juridice, în anul 1903 dar indrăgostită de pilotaj, a început să se intereseze de zbor la cei specializaţi în domeniu si la cumnatul său, locotenentul Andrei Popovici. Primul zbor îl face în anul 1912, împreună cu profesorul său de echitaţie, Mircea Zorileanu, posesor al unui brevet de pilotaj eliberat în Franţa.
Se înscrie în „Liga Aeriană”, şcoala de pilotaj condusă de prinţul George Valentin Bibescu, fiind prima si singura femeie cursant, fapt care a stârnit indignare. Lecţiile de pilotaj le-a luat cu Constantin Fotescu, căpitanul Nicu Capşa şi Mircea Zorileanu pe avioane de tip „Farman”, „Wright” sau „Santos Dumont”, speciale pentru antrenament. La terminarea cursurilor, cererile pentru obţinerea brevetului de pilot civil adresate ministerelor Învăţământului şi Apărării i-au fost respinse de către Spiru Haret şi generalul Crainiceanu, fapt care o determină să plece în Franţa.
Aplica aici la Şcoala Civilă de Aviaţie din Mourmelon le Grand, în Champ de Chalon, condusă de Roger Sommer, dă toate examenele şi primeşte, la vârsta de 27 de ani, Brevetul Internaţional de Pilot Aviator, cu nr. 1591, eliberat în 22 ianuarie 1914 de Federaţia Aeronautică Internaţională, in timpul acela fiind in lume nu mai mult de 10 femei aviator.
Refuzată cu ostentaţie în ţară, s-a angajat ca reporter al unui important cotidian francez, mergând în Caraibe, Mexic sau America de Sud, iar la declasarea razboiului devine primul corespondent de razboi care realizeaza reportaje din avion din istoria presei mondiale. „Cea mai buna modalitate de a vedea o tara este sa o privesti prin ochii unei păsări”, spunea Elena Caragiani in interviurile date ziarelor vremii. Frumoasa si curajoasa romanca ajunge un personaj celebru, renumită pentru aventurile sale din văzduh. Despre ea cotidianul american „New York Times” scria că a participat la o partida de vanatoare în jungla şi că a reuşit să împuşte singură un tigru din blana căruia şi-a făcut o haină. Acelaşi ziar o aminteşte ca fiind un vânător ager care a ucis un elefant primejdios şi a participat la vânătoare de balene.
După intrarea României în război, în 1916, Elena Caragiani-Stoenescu a solicitat să participe în calitate de pilot, la apărarea ţării insa intrarea in escadrile ii este din nou interzisa. La acest refuz ea vine cu o alternativa: să transporte cu avionul răniţi spre spitale, să aprovizioneze cu medicamente sau materiale punctele sanitare de pe front, sa evacueze raniti spre zonele interioare mai protejate, facand astfel prima solicitarea a de se infiinta un serviciu de aviatie sanitara dar si acest aport i se refuza. Aviatia sanitara romana avea sa se infiinteze din pacate abia 25 de ani mai tarziu, tot la initiativa si prin eforturile unei femei pilot- Marina Stirbei, creatoarea Escadrilei Albe- formatie de zbor dotata cu avioane sanitare pilotate exclusiv de femei aviator.
Devotata tarii sale si misiunii femeilor de sprijinire a armatei romane, se inscrie în Crucea Roşie ca infirmieră, participă alături de Maria Ventura la îngrijirea răniţilor români, într-un spital de campanie din Bucureşti şi, după retragerea armatelor şi instituţiilor româneşti în Moldova, organizează, împreună cu sora ei, un punct sanitar la casa părintească de la Tecuci. După încheierea războiului s-a căsătorit cu avocatul Virgil Stoenescu cu care hotaraste sa se stabileasca la Paris. A fost jurnalista pentru cotidienele franceze în Franţa, Mexic, S.U.A., ţări din Africa sau Asia, repartizându-i-se în special evenimente aeriene si industria aeronautica.
Se imbolnaveste de tuberculoza si revine, grav bolnava in tara unde moare la doar 42 de ani. Se odihneste asa cum si-a dorit, in pamantul patriei sale intr-un mormant modest la Cimitirul Bellu.
In anul 2012, Banca Nationala a Romaniei a lansat in memoria primei femei pilot o emisiune cu valoare numismatica de 500 de monede aniversare din argint de puritate 99,9%, cu valoarea de 10 lei pentru a marca” Trecerea a 125 de ani de la nasterea Elenei Caragiani Stoenescu”