Grupul Estée Lauder a achizitionat, pentru uriasa suma de 1,45 miliarde de dolari (cea mai mare tranzactie a concernului american pana in acest moment, conform AFP), marca Too Faced- unul dintre cele mai iubite brand-uri de machiaj de catre grupa de varsta sub 35 de ani.
Prin adaugarea sa in portofoliu, grupul Lauder vizeaza consolidarea pozitiei de lider al segmentului Prestige MakeUp, deschiderea catre generatia Millennials (1982-2004) si diversificarea canalelor de comunicare si fidelizare a clientilor. Se asteapta ca tranzactia sa fie finalizata pana la mijlocul lunii decembrie 2016. Miscarea strategica se incadreaza in trendul initiat de gigantul francez L’Oreal care a achizitionat, urmarind aceleasi scopuri, marcile Urban Decay, NYX si IT Cosmetics.
Lansata in 1998, Too Faced este una dintre marcile cu cea mai rapida crestere din piata, cu strategii de vanzare pe zona specialty-multi channel si online si cu o prezenta foarte activa in social media (+ 7 mil/ Instagram si + 150.000 / You Tube)
“ Iubita pentru calitatea produselor sale, formulele inovatoare, denumirile originale si amabalajul deosebit, marca Too Faced a creat legaturi emotionale puternice cu consumatorii vizati, dezvoltand o comunicare stransa si o comunitate puternica si activa in randul generatiei Millennials, care sunt foarte pasionati de social media, moda, machiaj si cultura pop” au declarat reprezentantii Estée Lauder
Inca de la lansarea sa de catre Jerrod Blandino si Jeremy Johnson (care si-au inceput activitatea in industrie “in magazinele Esteé Lauder” -dupa cum au declarat chiar ei ) Too Faced a cucerit publicul cu denumirile amuzante si originale alese pentru produsele sale (Better than sex, Born this way) cu ambalajul original de mare impact (paleta de farduri pentru ochi in forma de ciocolata), cu formulele inovatoare, seturile cu design atractiv si jucaus, tutorialele amuzante si nu in ultimul rand pentru politica sa cruelty-free (nu foloseste testarea pe animale). Dupa cresterea impresionanta din ultimii ani se asteapta ca la sfarsitul anului 2016 vanzarile nete sa depaseasca 270 de mil.de dolari, cu 70 % mai mult decat vanzarile anului precedent si cu o crestere medie de 60% pe ultimii trei ani.
Concernul american Esteé Lauder are in portofoliu marcile : Estée Lauder, Aramis, Clinique, Prescriptives, Lab Series, Origins, Tommy Hilfiger, M·A·C, Kiton, La Mer, Bobbi Brown, Donna Karan New York, DKNY, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Michael Kors, Darphin, Tom Ford, Smashbox, Ermenegildo Zegna, AERIN, Tory Burch, RODIN olio lusso, Le Labo, Editions de Parfums Frédéric Malle, GLAMGLOW, By Kilian si BECCA (achizitionata tot in luna noiembrie 2016).
In Romania marca Too Faced este distribuita exclusiv in Sephora, nu si-a facut remarcata prezenta in mediul on line cu un cont local iar prezenta pe Instagram (toofacedromania) este nesemnificativa.